27. mars 2012

DIY -forny staken


Jeg er veldig fan av ENKLE "Do-It-Yourself-prosjekter".
Mitt siste prosjekt har vært å spraye noen gamle lysestaker kjøpt på bruktbutikken. Og det er utrolig hvilken forskjell litt farge kan gjøre!


De to store har jeg tidligere forsøkt sprayet hvite, men lakken flasset av, så her er de sprayet med heftgrunning. Droppet det på de to andre.. (nevnte jeg at jeg liker det enkelt?). Spraylakken har jeg kjøpt på Europris; svart høyglans. Jeg mangler absolutt en god del kunnskap og erfaring når det gjelder lakkering, men resultatet ble bra nok. Bra nok for meg. Jeg er fornøyd.

Fornøyd er jeg også med det nye nummerskiltet, som kom i posten i går!
Det vant jeg på den fine bloggen Mona Christins side for en stund siden. TUSEN TAKK! Skiltet er fra Ramsign. Vi har dørskilt fra samme sted, så det passet bra med nytt nummerskilt også (dørskiltet kan du se HER).
Nummerskiltet gjør seg godt inne, men skal opp på veggen ute etterhvert altså! :)

Det gjør godt med litt forandring

Hedda

10 kommentarer:

  1. Så utrolig fint! :)
    Jeg har noen jeg har sprayet sølv tidligere og som er pakket bort - kanskje jeg må kjøpe sort spray nå som jeg er inne i en sort fase! :)

    SvarSlett
  2. Så flotte de ble!!
    Jeg har også en plan om dette, til konfirmasjonsbordet vi skal dekke blant annet... men jeg kommer jo aldri så langt som og gjøre noe med det!!
    Kanskje dette var puffen jeg trengte for og handle litt maling på boks:)

    SvarSlett
  3. Kjempefine! :D

    Lurer på om mine staker må få en ny runde...kanskje med grunning under. ;)

    Vi har samme skiltet, bare omvendt farger. Fine! :D

    SvarSlett
  4. Hei.

    Wow. DET var forandring. Jeg var sikker på at de var helt nye fra butikken. Dette skal jeg jammen gjøre selv. Det er jo så fin tørk ute nå om dagen.

    Skiltet var utrolig lekkert i sort. Nesten så jeg angrer for at jeg valgte omvendte farger selv.
    Takk for link.

    Bildene er superfine.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  5. En super ide!!!
    Skal jammen gå innom en bruktbutikk en gang!!!
    fin-fin dag til deg!!
    klem Heidi :)

    SvarSlett
  6. Ja det er som å trylle:):)Har malt en del selv...blir som nytt..
    ha en fin kveld...

    SvarSlett
  7. De lysestakene ble jo bare übercoole. Jeg hadde aldri gjettet at dette har vært messinglysestaker som man så i ALLE norske hjem på 80-tallet :-) Jeg har også kjøpt spraylakk på Europris - billig og bra. Kjempefint skilt og lekker bolle fra Tine K, i det hele tatt nydelig bilder!

    Ha en fin kveld Hedda!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  8. WoW, Hedda! De ble kanllfine! Dette er noe av det kuleste DiY jeg har sett... Og så fort gjort! Det liker jeg ;) Takk for du delte! Fikk plutselig noe å gjøre... (Finne fram lysestaker som skal bli NYE)

    Ha en fin torsdagskveld

    -Klem Kjersti-

    SvarSlett
  9. SÅ tøffe og flotte lysestakene ble! Spray er helt supert, plutselig har man fått helt nye ting! ;)

    Skjønne ranunklerbilder i dagens innlegg! Syns det var nydelig med blomstene og de sorte lysestakene i sammen!

    GOD PÅSKE!

    Aia

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et spor etter deg. Jeg setter pris på hver eneste lille kommentar!