1. april 2012

kaffe på verandaen


I går var en avslappende dag. I alle fall for lillebror og meg. De to eldste gutta var borte og hogg ved halve dagen, og snuppa var med venner. Sola var tilstede, men det var mye vind. Den første kaffen ble likevel drukket på verandaen nede. Ja, for nå har det nemlig blitt pallesofa på meg også. Midlertidig. Vi skal snart legge fliser på gulvet, så jeg har lovt at jeg skal fjerne pallene igjen når det er klart for flislegging.. 

(Jeg vet ikke om du leste om meg og mitt på boligpluss.no, da godegrunner var ukensblogg, men der sto det at jeg hadde lovt at jeg ikke skulle begynne på noe nytt før det nye vaskerommet var ferdig.. Det rommet er ikke ferdig, men jeg har i allefall ryddet vei ned kjellertrappa..)


Jeg har stablet to paller i høyden og lagt på madrasser. Dette passet best i høyden i forhold til bordet. Bordet er det som tidligere sto i stua. (I stua står nå et som har stått i bua ei god stund; siden et loppemarked i fjor.) Med tepper, puter og pledd ble det en koselig plass. Så her slappet vi av og drakk kaffe i går. Interiørblad hører også med for meg, og rally-radio for samboeren. (I skrivende stund kom den på igjen... Litt i overkant interessert kanskje.., men hver vår interesse..) 


Etter å ha sittet/ligget der en stund bestemte jeg meg for at det må opp en liftgardin, så jeg tok meg en liten  tur på senteret før middag. En lys liftgardin ligger nå klar til å bli skrudd opp :)

Slik dagen har startet,  med frokost på sengen, kan det se ut som det blir en fin dag. Det er nok store sjanser for at det blir utekaffe i palle-sofa-kroken i dag også! Senere i dag er vi bedt på bort på mat.



Ha en fin søndag
Hedda

9 kommentarer:

  1. Så utrulig koslig krok,nydeligt;)
    Har planer om å lage ein koselig krok med paller eg og så kjekkt å sjå korleis du hadde gjort det:)
    Ein fin søndag til deg!

    SvarSlett
  2. For ein utrulig koselig terassekrok! Fint vær og alt.. det kan jo ikke bli bedre :)
    Palla-sofa står på mitt program for våren også.. Hvis godværet fortsetter etter påske kan det nok hende det blit gjennomført også...

    Påske-klem fra
    Kjersti

    SvarSlett
  3. Så koselig det var der:)
    Koselig med slike paller!!
    Herlige dager nåp altså, det er endelig V Å R - beste tiden av alle ♥

    HA en fin fin dag:)

    SvarSlett
  4. For en herlig krok! Skulle gjerne strukket på bena med en god kopp te på denne fine sofaen:) Så deilig når man endelig kan oppholde seg ute igjen! Ha en fortsatt fin søndag. Smil fra Hylleblomsten:)

    SvarSlett
  5. Så koselig verandakrok, sikkert deilig når d blåser.
    Paller kan brukes t så mangt, kjempekul sofa.
    God påske!!
    Klem Bodil

    SvarSlett
  6. Det så jo helt fantastisk ut å slappe av på pallesofaen din. Det forundrer meg om mannen vil ta bort denne, han så jo riktig så avslappet ut :-) Jeg regner med at det ble en kaffe på kvelden også så koselig som dette så ut.Et slikt hjørne skulle jeg gjerne hatt på verandaen.

    Ha en fin påske!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  7. Ååå, for et deilig sted å ha!! Misunnelig :)

    SvarSlett
  8. herlig utestue :)
    Den er nok mye i bruk, drømmen om en slik stue her og :)

    god påske,

    henriette

    SvarSlett
  9. For en HERLIG uteplass å ha!!
    Her er vi nok ikke helt ferdige med vinteren enda, men vi klamrer oss fast i håpet om en nordnorsk vår - på sitt vis - i år også...;)

    Ha en fin påske!
    KLEM

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et spor etter deg. Jeg setter pris på hver eneste lille kommentar!