26. august 2010

Epleslang

Høsten er på god vei. Jeg merker det er med litt vemod jeg innrømmer det, for norsk sommer er litt i korteste laget, selv om denne sommeren ikke har vært så værst med tanke på været. Nå er det bløtt i gresset om morgenen og mørkt om kvelden. Jeg tilbød den eldste sønnen vanter da han skulle sykle til skolen i dag, men han takket høflig nei... Han vil gjerne tviholde på sommeren en stund til og går gjerne i shorts! (Mine er nok lagt bort for denne gang) 

Hva er egentlig positivt med høsten? Akkurat i dag skinner solen og jeg har fridag! Så i dag skal jeg ut å trekke frisk høstluft! Minstemann er hjemme med meg i dag, så vi skal nok kose oss og slappe av. Det var minstemann som for ett par dager siden var på sin første epleslang. Vi har hele seks epler på de to epletrærne våre, som vi plantet for to år siden! Tre på hver... Disse "stakkars" små eplene har jeg passet litt på i løpet av sommeren, og alle har fått henge og ser nå røde og fine ut; ja, selv om størrelsen ikke akkurat er noe å skryte av. 


De ser jo faktisk ganske fristende ut!
For ett par dager siden var jeg ute med kameraet i hånden, så jeg knipset noen bilder av "eplene mine".


Pluttselig oppdaget jeg en liten hånd med fast grep om et eple, som tydligvis hang i passe høyde!


Lillebror hadde tydeligvis lyst til å smake! Og  han benyttet mammans uoppmerksomhet til å ta en smakebit...


Jeg kunne vel ha reagert litt raskere, men ble rett og slett sjarmert i senk!
Og dommen var klar;


...det er rett og slett ingen tvil...
-eplene er ikke like gode som de ser ut!!


Han prøvde seg på noen flere biter, men så kom storesøster løpende til... 
Nå måtte jo også hun få smake!!


Så nå har vi altså ikke lenger seks epler hengende på trærne våre, 
men fem hele og et halvspist eple!


Høsten bærer også med seg små gleder
-heldigvis-

Gled deg over de små ting!
Jeg ønsker alle en strålende torsdag!

-klem-

2 kommentarer:

  1. Man må jo bare la de prøve! ;)


    Velkommen så mye den 1. :))) Ta med deg noen som ikke kan komme til deg? ;) (Det er masse fint på plass, men dessverre er noe forsinket grunnet bomullsproblemer i Asia)

    SvarSlett
  2. Er det den 1.? Ikke 5.? Hvilket klokkeslett? Jeg er jo redd mye fint blir utsolgt før den 14. ;)Vil du ha beskjed om jeg/vi kommer eller ikke?

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et spor etter deg. Jeg setter pris på hver eneste lille kommentar!