16. januar 2012

god som gull


Denne bjella har gjort store forandringer her hjemme. 
Den kom i hus i sommer, da den lå i ei "rotekasse" 9-åringen kjøpte på auksjon. Det første jeg tenkte var -kast, men det var ikke kjøperen enig i, så da lot jeg den bli..., med en tanke om at den ikke ville bli savnet etter en stund...
Men så ble den, ved en ren tilfeldighet, en dag brukt for å melde om at maten var klar
-og det fungerte overraskende bra (MYE bedre enn roping..). 
Så denne bjella er i bruk hver eneste dag her hjemme.
Og den fungerer fremdeles!


Nå har mer messing fått komme inn i varmen også!
Det var en stund jeg ikke trodde jeg skulle si det igjen; men det er da ganske fint med gullfarge også. Den nye lysestaken har fått plass sammen med annet "gull" på tallerkenhylla på kjøkkenet. Denne lille "forandringen" kostet meg 5kr på bruktbutikken. 

Må kvelden bli god som gull!

9 kommentarer:

  1. Trodde heller aldri messing og "gull" skulle komme tilbake igjen, men så feil kan man ta ;) Jeg har ikke tatt noe inn i varmen enda, men skal aldri si aldri :) Husker mamma også brukte bjelle da vi var små, hihi :)

    SvarSlett
  2. Vi bruker også bjelle. Mye lurere enn å rope, for det nytter liksom ikke å "svare" en bjelle, man må bare komme. Da slipper man alle "Skal bare...." :-)

    SvarSlett
  3. Hehe, så koselig å ringe med bjella når det er mat :) Ikke noe messing/gull å oppdrive her i gården foreløpig.. :p

    Ha en fin uke!
    Laila

    SvarSlett
  4. Hehe, ja hvem trodde messing og gull skulle komme tilbake:)
    Nå er det jo veldig trendy!
    Lønner seg ikke og kvitte seg med noe når man går lei, det kommer garantert tilbake igjen;)

    Kult med matbjelle, hehe, det skulle vi hatt her og, meg hører de ALDRI, jeg må dunke i taket med langkosten:)

    SvarSlett
  5. Messing er jo trendy :) Bare man drøyer det lenge nok, så blir det trendy. hahaha!

    Fabelaktig ukesstart til deg!
    Her er det full fart og lite hvilepuls fram til helga.
    Klem
    Maia

    SvarSlett
  6. Hei.

    Så artig med bjelle. Har jo en stående her jeg og. Takk for tips.

    Smil Mona C

    SvarSlett
  7. HAR EN LIGNENDE BJELLE. SMART. BEDRE ENN ROPING.
    OG MESSING... - JA PÅ VEI INN IGJEN. BRA MAN IKKE HAR "ØDELAGT "ALT MED SINKSPRAY..
    KLEM TOVE

    SvarSlett
  8. Neeeeiiiii, gull (messing) er ikke min greie og jeg angrer ikke på at alt mitt er lakket. ;)

    Men jeg har en bjelle selv. Lakkert den også. :D

    Frøkna har vært i god form i dag, så vi håper det var siste rest i går, og at det blir barnehage på torsdag, uten nye runder. ;P

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et spor etter deg. Jeg setter pris på hver eneste lille kommentar!