2. desember 2010

Krans og hylle


På søndag ble fotografering av julekort byttet ut med tur på juleverksted på museet. Til stor glede for barna. Og de voksne! Mens de andre av de jeg var med (både barn og voksne) spikket seg eggeglass, lagde jeg og minsten heller en krans av granbar. Minsten var overraskende (?) lite interessert i å lage krans gitt. Han var mer opptatt av pepperkakene og verktøyet.. Men krans ble det uansett! Den står enda plassert oppå hylla i gangen, mens den venter på at jeg finner en bedre plass. Det spørs om jeg må få laget meg en krans til, så de kan henges på utgangsdøra.


I helga fikk jeg også skrudd opp ei hylle i loftstua. Samboeren var ikke like ivrig som meg på å få det gjort, så han begynte å snakke om, og bekymre seg for, å skalle i den... men han har jo aldri gått på den siden av sofaen noen gang! Ingen skalling har skjedd enda, og jeg tror jammen han også ble ganske fornøyd med resultatet!


 Stjerna har jeg laget av bjørkekvister, som jeg har festet ved hjelp av hyssing.
Hylleplata er fra Ikea, mens hylleknektene er kjøpt på Indiska.





I dag skal det komme opp noen flere hyller på gutterommene. Og tro det eller ei; nå skal det endelig komme opp gardiner i stua! Jeg har kjøpt meg (ja, jeg sier meg, for det er null interesse hos min bedre halvdel..) nye julegardiner. Stuevinduene har vært gardinfrie nå et år, etter herrens ønske, så nå er det på tide at jeg får bestemme litt! Kravet er at jeg skrur opp gardinstengene selv, og det skal jeg klare uten problem... Jeg har jo flere lengder med fine julegardiner som ligger og venter på å slippe fri!!!

Klem fra
Hedda

1 kommentar:

  1. Kan tenke meg at du også har sett din dose med Handy Mannny???Der kan man jo snappe opp et og annet triks, he he he. Så nå får du bare rope på skruJens og fixe så er vel de gardinene snart på plass tenker jeg.Gleder meg til å se bilde av de nye gardinene :) Satser jo på at du blogger dem:)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et spor etter deg. Jeg setter pris på hver eneste lille kommentar!