12. oktober 2012

MIDDAGSTIPS

Ja, i dag slår jeg til med et middagstips! Jeg blir selv glad for å komme over tips og oppskrifter på enkle -men gode middagsretter. Her er vi alle glade i fisk, og jeg kunne vært flinkere til å lage det enda oftere enn det jeg gjør (gode tips mottas med takk!)
Denne retten kommer vi absolutt til å gjenta ganske snart!



6 dl (mat)fløte
1 purreløk
1/2 paprika
2 fedd hvitløk
dill
salt og pepper (evt. fiskekrydder)
4 laksefileter
båndspaghetti (tagliatelle)



Skjær opp purre, paprika, hvitløk og dill. Kok opp fløten under omrøring. Ha i grønnsakene. La det småkoke i ca. 8 minutter. (Sett båndspaghetti på koking hvis du ikke allerede har gjort det.) Skjær opp laksen i terninger og legg de i fløtesausen. La det koke i noen minutter (ca. 4 min.). Smak til med salt, pepper og/eller evt. annet krydder (neste gang prøver nok vi oss fram med litt sterkere krydder, bl.a. litt chilli). Pynt gjerne med lettkokt asparges og/eller dill ved servering. Server også gjerne ferske rundstykker eller hvitløksbrød til.
Nyt!

(Husbonden vil ikke ha pasta, og spiste derfor retten som fiskesuppe 
-og han var også veldig fornøyd og ga gode tilbakemeldinger! :) )

God helg!

4 kommentarer:

  1. Så herlig og enkel god mat:)
    Ha en herlig helg
    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Nam! Det så super godt ut!! Takk for enkel oppskrift :) God helg!

    SvarSlett
  3. Her er også alle veldig glad i fisk (les laks) så det har vi ganske ofte. Både med pasta, i thaigryter og panerte. Denne retten så både enkel og deilig ut så den skal definitivt testes ut - takk for tips!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  4. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og mat blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge til din mat-blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

    Forhåpentligvis vil din egen mat blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,
    Christina
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et spor etter deg. Jeg setter pris på hver eneste lille kommentar!