25. november 2013

DIY - adventsstake i betong




Ny lysestake i loftstua.
Hjemmelaget. I betong.

  

Støpeformen er laget av planker, som er saget til og skrudd sammen. For å lage hull til lysene, har jeg skrudd fast biter av et skaft (fra en gammel langkost). Så blandet jeg "selvutjevnende universalsparkel" med vann, til en tjukk grøtkonsistens, og helte oppi forma. Jeg lot den stå til tørk i fire-fem dager, før formen ble skrudd fra hverandre. Lysestaken ble pusset lett med sandpapir, før den ble tatt i bruk.


Det er dette som blir årets adventsstake.
Må bare prøve den litt først.


8 kommentarer:

  1. HEI,
    den var rett og slett kjempesmart og fin. liker.
    klem TOVE

    SvarSlett
  2. Å, så tøff og flott den ble! :) LIKER!

    God tirsdag til deg! :)

    SvarSlett
  3. Kjempestilig!
    Er så utrolig glad eg har funnet bloggen din,for den inspirerer virkelig<3
    Du tar også veldig flotte bilder:)
    Klem Siv Mette

    SvarSlett
  4. Så flink du er Hedda! Jeg driver også med noe betong-diys her, det er jo så gøy!
    God adventstid til deg og dine :)
    Lina

    SvarSlett
  5. Wow! Jeg er imponert - superfin!

    SvarSlett
  6. Åh, tenk at jeg oppdaget denne adventsstaken først nå! Alt for sent i år altså, men neste år derimot! UTROLIG LEKKER MÅ JEG BARE FÅ SAGT! Cubus by Lassen kan bare ta kvelden etter denne, spør du meg, hehe! Snakk om personlighet, kreativitet og blikkfang til tusen. Jeg er intet mindre enn kjempeimponert. Du skulle virkelig vært i et av interiørbladene med dette DIY-tipset! God søndagskveld og ny uke til deg. Klem fra Beate

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et spor etter deg. Jeg setter pris på hver eneste lille kommentar!