3. desember 2011

adventskalender

Dagene flyr fortere enn fort, og adventstida kom ganske så plutselig... Men ikke mer plutselig, enn at både adventsstjerner, adventstake og adventskalenderen var på plass i rett tid da. Men noen bilder har jeg ikke fått tatt før nå. De siste ukene har husbonden vært på øvelse, og dagene her hjemme har vært preget av forberedelser, juleavslutninger og juleverksted, og når kveldene har kommet har jeg vært så trøtt at det har vært umulig for meg å lage innlegg.


Årets julekalender består av små pakker, poser og lapper, som er hengt på en drivvedpinne på ev vegg i trappa. Kalenderen inneholder en blanding av gaver; noen dager er det en gave til ett av barna, noen dager er det noe til alle, noen dager er det en ting på deling og noen dager er det gjøremål. Vi hadde også noen gjøre-ting i kalenderen i fjor, og opplevde at det var veldig populært. Det kan for eksempel være å få velge middag, bake, tur til akebakken (noe som forutsetter at det kommer litt snø...), filmkveld eller ekstra god kveldsmat.


Til innpakning har jeg brukt papirposer fra Panduro og forskjellige innpakningspapir. Til oppheng jeg brukt forskjellige bånd (de fleste fra Panduro) og hyssing. Dato-merker er laget ved hjelp av tallsjablonger, som jeg har festet på med "lærer-tyggis".

     
    
Jeg kan kjenne litt av den spenningen og gleden jeg selv hadde som barn, hver morgen nå når barna mine er spente og venter på at alle skal våkne og være klare for kalender.. Spenningen er tydeligvis ikke mindre selv om gava bare er til en av de tre. 

Siden vi startet med kalender har det vært vanlig med umenneskelig tidlige morgener her, men dette året har det faktisk ikke skjedd enda! *Bank i bordet*

     

    
 
    

I dag har det også kommet på en lysslynge, men det finnes ingen bilder av den enda, så det får evt. komme senere... I morgen skal det tennes et lys til i staken og pyntes litt mer til jul -kanskje bytte til julegardiner.. Og vi har kjøpt mandler i dag, så kanskje jeg får brent noen i morgen. Jeg skal bruke den samme oppskriften som i fjor, for de ble knallgode! (Oppskriften finner du HER)

Jeg ønsker alle mine lesere en fin morgendag/søndag! Velkommen til nye følgere -dere er hjertelig velkommen!

Klem fra Hedda

11 kommentarer:

  1. Hei Hedda;)
    Ja, dagene flyyyr virkelig avgårde;)
    Så FLOTT kalender du har laget, du har jo gjort innpakkingen kjempefin ♥
    Her er det gave annenhver dag, og det syns mine er helt greit, slik har vi gjort det i flere år:)

    Ha fine dager;)

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så nydelig kalender du har stelt i stand :)
    Ja, dagene flyr avsted og tenk at i morgen tenner vi allerede det andre lyset!
    Nyt denne førjulstiden så godt du kan :)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  3. For en flott kalender!!
    Og så ålreit å lære litt av de som ligger foran meg i løypa! Foreløpig er det bare storebror som får kalender, men tenkte å ha en litt mer felleskalender neste år. Supert med noen tips;)!
    Ha en super søndag du også!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  4. Så fin kalender! :D Her er det bare ett barn (i hverdagen) enn så lenge, så her er hun helt alene om kalenderen.

    Så deg forresten fredag ettermiddag, prøvde å vinke men du var opptatt med å gå i vinden. ;)

    Ha en fin søndag!!

    SvarSlett
  5. Hei.

    Den kalenderen var veldig fin. Gjør seg ekstra fint med forskjellig papir og hyssing. Og liker idéen med noe annet enn bare gaver. Gjøremål er jo også en liten gave i hverdagen.

    Hyggelig at du vil delta i giveawayen min og takk for hyggelig kommentar ♥

    Klem Mona C

    SvarSlett
  6. Så koselig kalender, det er så kjekt med forventningene til den lille gaven hver dag. Jeg er like spent som ungene:-).
    Ønsker deg en fin dag i morgen :-)

    Klem fra Annfrid

    SvarSlett
  7. Har du en mailadresse? Nyyydelig kalender! :-) flink du er. Klemmer

    SvarSlett
  8. Kjempe flott kalender du har laget, ønsker deg en fin advents tid !
    Legger meg til som følger ♥ koslig blogg du har!
    -Beate-

    SvarSlett
  9. Det var en flott adventskalender.
    Vi har vår hengende på et kostskaft, med 24 kroker..
    Vi har en gave pr dag - men jeg tror jeg skal vurdere din vri til neste år..
    Ha en fin søndag.
    Klem Mari Johanne

    SvarSlett
  10. Den var kjempekoselig!! Veldig fint med ulik innpakning, det likte jeg!! Veldig koselig blogg du har, jeg legger deg i lista mi!
    Klem♥

    SvarSlett
  11. Did you make this? I LOVE it and would love to know how, but can only read in English!! ;)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et spor etter deg. Jeg setter pris på hver eneste lille kommentar!