12. april 2011

Kvist, kvast og muffins

I går kveld, da jeg var ute og gikk med noen venninner (ja, nå har mandag blitt fast turdag! Tro det eller ei.), fant jeg denne fine kvisten med små kongler på og kvister med kjempestore gåsunger. Jeg plukket med meg en del, så noen har fått plass på kjøkkenet, noen i spisestua og noen ute på trappa.


I dag har jeg og de to minste vært hjemme, pga. sykdom (igjen!). Huset har ikke akkurat bært preg av sykdom, men pga. regler i barnehagen må vi holde oss hjemme. Vi har gjort litt husarbeid, tegnet, lekt, sett litt film og bakt  muffins -så vips var denne dagen gått, og vi er klare for middag.


Oppskriften vi brukte i dag har jeg funnet i bladet rom 123 nr.8/2009

 Vi brukte bærblanding i stedet for blåbær, fordi det var det vi hadde i fryseren. Noen av bærene er litt sure, og det liker jeg godt, men det viste seg at barna ikke er like begeistret, så nå blir det mange på meg.. :)
Etter middag!
  

Ønsker dere en riktig fin tirsdagskveld!

Klem fra
Hedda

5 kommentarer:

  1. Så flinke dere er som får til slike faste gå-dager;)) Der er jeg fryktelig sløv...
    Og så gøy og finne slike ting på veien da, hihi, kvister med gåseunger og små kongler er jo kjempeflotte!! Pynter så fint opp med litt natur inn i heimen ♥

    Husker slike "sykedager" hvor ungene er turboturbo, men ikke kan gå oga relger ja, hehe... Man får i alle fall gjort litt hjemme da;)

    Ha en fin tirsdag!

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Fast turdag hørtes herlig ut, her er det bare med tanken;).
    Her har vi også vært syke, ikke mye kjekt;(,
    men med muffins blir en raskt litt bedre:).
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei:)
    Hørtes deilig ut med faste turdager, det kunne jeg tenkt meg også:)
    Kjempefine kvister du fant, stilig med de konglene på:)

    Klem Line E.

    SvarSlett
  4. Muffens er alltid godt:-)
    I dag skal jeg prøve meg på de avslørte ostepikene dine. Gleder meg:-)

    Klem fra Annfrid

    SvarSlett
  5. Hei hei!

    Så koselig og ha en fast dag i uken der man går tur med gode venner - kunne tenkt meg det selv :)
    De fine gåsungene da, koselig å pynte med på denne tiden av året ja!

    Kjedelig med sykdom i hus - håper det gir seg fort!

    God Torsdag til deg,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et spor etter deg. Jeg setter pris på hver eneste lille kommentar!